niedziela, 10 stycznia 2021

Nie byłaś grzeczna w tym roku - Anna Langner

 Zapraszam do przeczytania kolejnej recenzji naszego miłego gościa - Polecanki.



Nie byłaś grzeczna w tym roku autorstwa Anna Langner to tegoroczna propozycja świąteczna Wydawnictwo Kobiece.

Dorota za dnia skromna baristka wieczorami przeistacza się z Mademoiselle D. bohaterkę serwisu z sekskamerkami. Norbertowi świetnie wiedzie się w życiu. Ma świetną pracę, luksusowe mieszkanie i bogate życie towarzyskie. Chociaż pierwsze spotkanie Doroty i Norberta nie było najfortunniejsze sprawia, że ich życie przewraca się do góry nogami. Traf sprawia, że ta dwójka musi Boże Narodzenie spędzić razem. Czy ta dwójka dogada się? Czy ich wspólne Święta okażą się katastrofą?
Ten gatunek to dla mnie nowość. Do tej pory raczej do niego nie sięgałam. Jednak skoro już książkę trzymałam w ręku postanowiłam zaryzykować i ją przeczytać. Tym bardziej, że akcja w książce działa się w okresie bożonarodzeniowym… I muszę przyznać, że spodobała mi się historia przedstawiona na kartach tej książki. Nie byłaś grzeczna w tym roku ma ciekawą i nieszablonową fabułę, która wciągnęła mnie już od pierwszej strony.

Z zainteresowaniem śledziłam interakcje głównych bohaterów, które nie były słodkie jak lukier. Można je nazwać słodko- gorzkimi. Ta para cały czas się przyciąga, droczy, ale to nie sprawia, że jest ja to kiedyś ktoś w mojej obecności nazwał książkę należącą do gatunku ,,lekturą dla niespełnionych kur domowych’’.
Jednak tak naprawdę ta książka to nie tylko wzajemna fascynacja pomiędzy Dorotą i Norbertem. Książka opowiada także o pozorach, maskach jakie zakładamy by wydać się kimś kim nie jesteśmy… Ile razy ktoś na pierwszy rzut miły okazał się kimś kogo należy się strzec? Albo ktoś kto wydawał się bawidamkiem lub łobuzem okazał się dobrym, empatycznym człowiekiem? Ta książka pokazuje czytelnikowi do czego może prowadzić niewłaściwa interpretacja człowieka.
Ta książka to nie tylko romans. Ta książka wbrew temu do jakiego należy gatunku ma głębsze przesłanie. Przynajmniej ja tak to zinterpretowałam.
Jeszcze raz przyznaję, że książka zaciekawiła mnie. Z zaciekawieniem śledziłam rozwijającą się relację głównych bohaterów. Co więcej nie tylko znalazłam w niej ,,magię Świat’’, ale pośmiałam się. Książka pozwoliła mi zastanowić się nad kilkoma ważnymi kwestiami. Z pewnością nie wszystkim przypadnie do gustu, ale osobiście polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz