czwartek, 29 listopada 2018

Magdalena Kordel, Pejzaż z Aniołem.



Nie czytałam żadnej książki z serii Malownicze autorstwa Magdaleny Kordel. Mimo to, fabuła piątej części zatytułowanej Pejzaż z Aniołem bardzo mi się podobała, a bohaterowi stali się mi bliscy. Zapewne kiedyś poznam pozostałe książki z tej serii.

Adrianna jest młodą kobietą, która zaznała w swoim życiu wiele cierpień. Po śmierci taty, zmuszona zamieszkać z mamą, nie zaznała od rodzicielki nawet grama miłości. Matka nie chciała i nie potrafiła obdarzyć córkę miłością, za to doskonale od lat nękała ją psychicznie uzależniając od siebie. Nie liczyła się dla niej córka, ale kolejny mężczyzna - kochanek - sponsor. Dziewczyna dość wcześnie musiała wiedzieć jak sobie w życiu radzić i jak przetrwać kolejne samotne święta. Nie lubiła więc ani grudnia, ani Bożego Narodzenia, a właśnie nadciągał ów czas. Dzięki rozmowie ze starszym panem w parku, postanawia wyjechać w góry. Jej przyjaciółka Marlena pomogła Adzie znaleźć przystań w Malowniczym w domu Magdy i Michała. W tym samym czasie pojawia się tam również brat Magdy (Madeleine), Antek. Ada zamiast spokoju, zaznaje gwar, ciepło i hałas domowego ogniska.

Pejzaż z aniołem to zimowa, bożonarodzeniowa opowieść o miłości, przyjaźni, cieple, rodzinie, potrzebie bycia z bliskimi, podkreślająca wartości, które są najważniejsze w życiu. Mowa jest o świątecznych przygotowaniach, rodzinnym gwarze, rozwiązywaniu trudnych problemów. Autorka wykorzystuje w powieści teksty związane z Bożym Narodzeniem pisane wierszem. Cudowna jest też przedstawiona atmosfera małego prowincjonalnego miasteczka i jego mieszkańców. To dobrze napisana powieść, niosąca bożonarodzeniowe przesłanie: należy wierzyć w miłość, przebaczać, troszczyć się o bliskich i pielęgnować więzi międzyludzkie. Warto.



Magdalena Kordel, Pejzaż z Aniołem, wydawnictwo Znak, wydanie 2018, seria: Malownicze, t. 5, okładka miękka, stron  400.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz