poniedziałek, 28 listopada 2022

Kamienica pełna marzeń - Ewa Formella

 I kolejna recenzja Ani - Polecanki



Macie ochotę na recenzję kolejnej świątecznej książki?

Kamienica pełna marzeń to kontynuacja Dziewczynki z ciasteczkami autorstwa Ewa Formella - strona autorska. Książka została wydana nakładem Wydawnictwo FILIA.
Minął rok odkąd życie Zosi i jej mamy zmieniło się na lepsze. Teraz dziewczynka zyskała ojczyma, malutką siostrzyczkę oraz przyszywanego dziadka. Pewnego dnia do sąsiedniej kamienicy wprowadza się młoda mama z synem. Zosia błyskawicznie zaprzyjaźnia się z chłopcem. Oboje postanawiają sprzedawać ciasteczka by wspomóc bezdomne zwierzęta.
Dziewczyna z ciasteczkami zrobiła na mnie spore wrażenie dlatego miałam cichą nadzieję, że doczekamy się jej kontynuacji. Czułam niedosyt i miałam wrażenie, że nie wszystko zostało opowiedziane do końca. Kiedy dowiedziałam się o Kamienicy pełnej marzeń ucieszyłam się. Nie miałam obaw czy aby na pewno dorówna swojej poprzedniczce. Lektura Kamienicy pełnej marzeń to potwierdziła. Niniejsza książka zachwyciła mnie swoją historią. Momentami było nostalgicznie. Innym razem nie dało się nie zaśmiać. Jak zwykle o humor w książce zadbała mała Zosia. Jej słowne szermierki szczególnie z przyszywanym dziadkiem jak zwykle były szalenie zabawne. Dziewczynce daleko było do głupiutkiego dziecka a żeby było tego mało Zosia dała dorosłym czytelnikom prawdziwą lekcję empatii. Myślę, że dobrze by było abyśmy w niektórych kwestiach wzięli z niej przykład.
Kamienica pełna marzeń to książka pełna uroku, która podobnie jak Dziewczynka z ciasteczkami pozostanie długo w naszej pamięci. Serdecznie zapraszam do odwiedzenia Zosi i jej bliskich. Naprawdę warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz