wtorek, 22 listopada 2022

Piernik z wróżbą - Sandra Podleska

 Polecanka od Ani :)


Piernik z wróżbą to debiut Sandry Podleskiej wydany nakładem Wydawnictwo FILIA.
Agata jest młodą panią fotograf, która przez wydarzenia z przeszłości nie potrafi zaufać żadnemu mężczyźnie.
Przemek jest właścicielem firmy zajmującej się wynajmem samochodów a prywatnie bawidamkiem. Dla niego liczą się tylko krótkie, niezobowiązujące przygody z kobietami. A przynajmniej przez długo czas tak myśli…
Podczas spaceru Agata postanawia kupić słój z pierniczkami. Na jego dnie znajduje zdjęcie z czasów drugiej wojny światowej, za którym kryje się wzruszająca historia.
To wydarzenie jest przyczyną niefortunnego incydentu, które splata losy Agaty i Przemka.
Debiuty mają to do siebie, że reprezentują różny poziom. Jedne są słabe i wypada się zastanowić nad sensem inwestowania w taką książkę. Są też debiuty dojrzałe, ze świetnym warsztatem autora i ciekawym pomysłem na fabułę. Sięgając od wielu lat po różne książki trafiałam wielokrotnie na oba typy debiutów. A jak jest z Piernikiem z wróżbą? Nie mam najmniejszych wątpliwości, że to szalenie udany debiut.
Już od pierwszych stron czułam, że z tą książką połączyła mnie chemia. Lekki, przyjemny styl autorki wręcz zachęcał do delektowaniem się książką. Ciekawa, dwutorowa fabuła sprawiła, że z przejęciem śledziłam zawiłe losy głównych bohaterów. Przez to trudno było mi oderwać się od zapisanych stronnic aż po dwóch wieczorach dotarłam do ostatniej strony. Pewnie przeczytałabym ją szybciej, ale w dzień miałam sporo obowiązków, od których nie mogłam uciec. W innym wypadku z pewnością ani na chwilę nie zostawiłabym Agaty i Przemka oraz pewnej staruszki, która podzieliła się z nami swoją niełatwą historią.
Piernik z wróżbą to książka, która otula niczym ciepły, puchowy kocyk w mroźną zimową noc. Dwutorowa akcja sprawiła, że z jeden strony czytelnik może poczuć magiczną, przedświąteczną atmosferę, która obezwładniająco pachnie piernikami a z drugiej strony przenosi nas w niełatwe wojenne czasy by poznać historię pewnej staruszki. Takie połączenie sprawiło, że z zainteresowaniem śledzi się losy pogubionych w życiu głównych bohaterów. Wraz z nimi odkrywamy to co jest w życiu ważne. Piernik z wróżbą przestrzega przed ocenianiem innych ludzi szczególnie jeśli ,,znamy’’ ich tylko z plotek. Takim sposobem możemy zrobić komuś krzywdę, bo przecież nie wiemy co przeszli i widzieli.
Ta książka to idealna przedświąteczna pozycja książkowa. Dzięki niej poczujemy magię świąt. Zachęcam by nie przechodzić obok niej obojętnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz